Safety and Driver-Assistance Features
The Gladiator hasn’t been fully crash-tested by the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), and it hasn’t been evaluated at all by the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Although it’s available with a handful of driver-assistance technology, its roster is significantly smaller than some competitors. The Rubicon model has a useful front-facing camera that comes in handy when blazing trails or crawling over rocks. Key safety features include:
- Available adaptive cruise control with forward-collision warning
- Available blind-spot monitoring
- Available rear parking sensors
Салон
Поскольку существует только один тип кузова, все версии Gladiator с легкостью вмещают пятерых людей. Пространство в салоне этого Джипа впечатляет. Если же пассажиры жалуются на свободное пространство над головой, просто снимите крышу, и вы обеспечите мгновенный доступ к бесконечным сантиметрам.
Задние сиденья устраняют давнюю проблему, которую все испытывают с пикапами. Вы можете или перевозить пассажиров, ехать за покупками. Вы не можете сделать и то, и другое одновременно. Загрузка покупок на багажную платформу приведет к эпическому беспорядку, а это значит, что заднее сиденье — единственное логичное место для пакетов. В Gladiator можно поднять подушки задних сидений и получить ряд надежных ящиков для хранения. А на креслах удобно разместятся пассажиры.
Как и следовало ожидать от автомобиля со съемной крышей и дверями, главный акцент интерьера — долговечность. Базовые модели получают тканевые сиденья и уретановое рулевое колесо, кожа доступна в более высоком диапазоне. Каждая специальная версия имеет свою цветовую гамму салона с эффектными деталями: прострочками, вышивкой, тиснением.
https://youtube.com/watch?v=wfViPjxMMoQ
Jeep не предлагает различные размеры грузовой платформы, как другие производители. Это ограничивает его практичность. Объем багажника заявлен как 1005 л. Gladiator в версии Sport имеет максимальную полезную нагрузку 770 кг.
Салонное хранилище состоит из нескольких отделений для мелких предметов. Во всех комплектациях есть центральный подлокотник с вещевым ящиком и подстаканниками спереди и сзади.
Мультимедиа Джип Гладиатор тоже зависит от выбранной комплектации. Sport предлагает базовую пятидюймовую версию информационно-развлекательной системы Uconnect. Она оснащена слотом для SD-карты, портами USB, потоковой передачей Bluetooth и восемью динамиками, но не совместима с Apple CarPlay или Android Auto. Начиная со Sport S, вы получаете семидюймовую систему Uconnect с Apple CarPlay, Android Auto и голосовыми командами.
Информационно-развлекательная система с диагональю 8,4 дюйма доступна в качестве дополнительной опции в составе пакета Radio и Premium Audio Group. Также включены навигация, HD Radio, SiriusXM Traffic и аудиосистема Alpine Premium Sound мощностью 552 Вт с девятью динамиками и многое другое. 8,4-дюймовая информационно-развлекательная система входит в стандартную комплектацию специальных моделей 80th Anniversary и High Altitude, но модели на базе Overland, Mojave и Rubicon могут оснащаться ею с помощью дополнительного пакета.
Introduction — Find the best Jeep deals!
Last year, the 2020 Jeep Gladiator debuted, a classic nameplate applied to a new Wrangler-based pickup truck. More than just a cargo bed glued to a Wrangler cab, the new Gladiator is fortified for serious hauling and towing, making it a head-to-head competitor in the midsize pickup segment.
Now, the 2021 Jeep Gladiator sees a handful of changes, including availability of a turbo-diesel V-6 engine, which is known as the EcoDiesel. Additionally, new Willys Sport, Willys, 80th Anniversary Edition, and High Altitude versions of the Gladiator are available. Sport trim is offered with LED headlights and fog lights as an option, while Overland trim gains a new TrailCam forward-facing camera as an upgrade. Jeep has also started charging extra for every color of paint except for white.
For this review, J.D. Power evaluated a Gladiator Overland equipped with the EcoDiesel engine, an automatic transmission, a Selec-Trac full-time 4-wheel-drive system, and a Trailer Tow Package. It was dipped in Granite Crystal paint and had a body-color 3-piece hardtop with interior headliners, a spray-in bedliner, a hard tonneau cover for the bed, and a Premium LED Lighting Group.
Photo: Christian Wardlaw
Fuel Economy and Real-World MPG
The EPA lists two separate city and highway estimates for the Gladiator. Models equipped with the standard manual transmission are rated at 16 mpg city and 23 highway. The automatic gearbox increases its estimated city mpg to 16 and drops its highway figure to 22 mpg. We’ve only tested Gladiators with the automatic transmission on our 75-mph highway route that helps us better evaluate real-world fuel economy. The Overland model was the most efficient version, returning 21 mpg on the highway, but the Mojave returned a much lower 15 mpg. However, the latter was equipped with bigger tires and a higher rear axle ratio than the Overland (4.10 versus 3.73).
Warranty and Maintenance Coverage
The Gladiator has a warranty that’s similar to the rest of the Jeep lineup, which includes competitive limited and powertrain coverages. The pickup also includes three years of free maintenance.
- Limited warranty covers three years or 36,000 miles
- Powertrain warranty covers five years or 60,000 miles
- Three years of complimentary scheduled maintenance is included
Specifications
SPECIFICATIONS
2020 Jeep Gladiator Overland 4×4
VEHICLE TYPEfront-engine, rear/4-wheel-drive, 5-passenger, 4-door pickup
PRICE AS TESTED$55,040 (base price: $41,890)
ENGINE TYPEDOHC 24-valve V-6, aluminum block and heads, port fuel injection
Displacement
220 cu in, 3605 ccPower
285 hp @ 6400 rpmTorque
260 lb-ft @ 4400 rpm
TRANSMISSION8-speed automatic with manual shifting mode
CHASSISSuspension (F/R): live axle/live axleBrakes (F/R): 13.0-in vented disc/13.6-in vented discTires: Bridgestone Dueler H/T 685, 255/70R-18 113T M+S
DIMENSIONSWheelbase: 137.3 in Length: 218.0 in Width: 73.8 in Height: 73.1 in Passenger volume: 104 cu ft Curb weight: 4812 lb
C/DTEST RESULTSZero to 60 mph: 7.3 secZero to 90 mph: 16.2 secZero to 100 mph: N/ARolling start, 5–60 mph: 7.8 secTop gear, 30–50 mph: 3.6 secTop gear, 50–70 mph: 5.2 secStanding ¼-mile: 15.6 sec @ 88 mphTop speed (governor limited): 98 mphBraking, 70–0 mph: 195 ftRoadholding, 300-ft-dia skidpad*: 0.74 g*stability-control-inhibited
C/DFUEL ECONOMYObserved: 18 mpg75-mph highway driving: 21 mpg Highway range: 460 miles
EPA FUEL ECONOMYCombined/city/highway: 19/17/22 mpg
Engine, Transmission, and Performance
The Gladiator is powered by a 3.6-liter V-6 that produces 285 horsepower and 260 lb-ft of torque routed through a standard six-speed manual transmission or an optional eight-speed automatic. We tested an Overland model with the automatic, which needed 7.2 seconds to scoot to 60 mph. In other words, it’s slightly slower than most competitors. The Jeep adds a diesel 3.0-liter V-6, which develops 260 ponies and a mighty 442 lb-ft of twist. Compared with the regular Wrangler, the Gladiator has an extra 19.4 inches between the front and rear wheels. Jeep says this helps improve the pickup’s ride and handling. Now that we’ve driven several examples, we can confirm that it drives much like the Wrangler. The truck’s steering isn’t extremely precise and the ride can be busy on uneven surfaces. Still, these characteristics are part of the formula that make the Gladiator both a legitimate pickup truck and a trail-ready tool. Most enthusiasts care about the truck’s off-road equipment anyways, which includes everything from copious skid plates to rock-crawling axle ratios to the ability to ford up to 30 inches of water. Generous ground clearance and approach/departure angles further help the Gladiator conquer parts unknown.
View Photos
Jeep
Pricing and Which One to Buy
We think the Sport S is the perfect canvas to create our ideal Gladiator. It comes standard with the 285-hp V-6 and a manual transmission. Ours would wear flashy Hydro Blue paint with the optional color-matched fenders. We’d also choose the all-terrain tires and anti-spin rear differential for improved traction when the blacktop ends, and we’d add the side steps to make getting in out and easier. We’d also select the three-piece hard top for its ability to quickly open up the roof. Inside, we’d add the headliner for better noise and temperature insulation and upgrade to the larger 8.4-inch touchscreen, because it adds navigation and is more sophisticated than the standard 5.0-inch unit. Our other preferred options include the Cargo Management pack (400-watt power inverter, an under-seat storage bin, and a bed-mounted 115-volt outlet) and the auxiliary switches and upgraded charging system for any lightbars or accessories that we’ll surely add for maximum Jeepness.
Interior, Comfort, and Cargo
Inside, the Gladiator has an upright dashboard that imitates the Wrangler’s and supports user-friendly controls. Durable details include a waterproof push-button start, and there are optional convenience features such as a heated steering wheel and heated front seats. Jeep says the truck’s stretched wheelbase improves back-seat legroom versus the four-door Wrangler. The Gladiator also has body and roof panels that can be easily removed to create an open-air cabin. Along with its five-foot cargo bed, the Gladiator is filled with ingenious interior storage options. Its cabin has a handful of spots to stick a smartphone and a handy compartment hidden under the back seat. The seats themselves can be stowed in multiple ways and then securely locked in place for when the trail turns treacherous.
View Photos
Jeep
Overview
Jeep hasn’t offered a model with a cargo bed since the early ’90s, but the 2021 Gladiator finally gives the brand’s fans a cool and useful tool. The mid-size pickup truck is basically a more versatile version of the popular Jeep Wrangler, which earned it an Editors’ Choice award. It tows more (up to 7760 pounds versus 3500) than its SUV counterpart, and its longer wheelbase helps it ride better, too. Still, the truck requires regular steering inputs when cruising on the highway to keep it from straying, and it’s not as easy to maneuver on the trails as the smaller Wrangler. Along with a strong V-6 and a standard stick-shift transmission, the Gladiator offers a torquey diesel engine option with 442 lb-ft. While the 2021 Gladiator can get pricey in a hurry, its removable body panels and rugged persona make it one of the best pickups around.
Обзор нового пикапа
Новая модель Гладиатора 2020 года сочетает в себе кузов пикапа со стилем Wrangler, и дебютирует с турбодизельным двигателем. Многие автолюбители были поражены его красивым стилем и уникальным дизайном с откидным верхом, а также его значительными внедорожными возможностями. Комбинация V-6 и шестиступенчатой механической коробки передач мощностью 285 л.с., также встречающаяся в Wrangler, является стандартной, а 8-ступенчатый автомат опцией. Ожидайте, что дизельные и гибридные трансмиссии, пробивающиеся в Wrangler, также будут доступны для Гладиатора.
3,6-литровый V-6, который генерирует 285 л.с. и 353 Нм крутящего момента, является стандартным двигателем для нового Гладиатора. 3,0-литровый V-6 дизель развивает 260 л.с. и 599 Нм в Wrangler. Варианты трансмиссии включают шестиступенчатую механическую и восьмиступенчатую автоматическую, а полный привод также является стандартом. Расход топлива по городу/трассе соответствует 13,8/10,7 литров на 100 км для автоматических моделей и 14,7/10,2 литров для версий с механической коробкой передач.
Хотя модель Rubicon была медленнее, чем другие модели пикапов среднего размера, но его грузоподъемность и буксирная мощность были на вершине своего класса. Максимальная буксировка составляет 3500 кг. Учитывая, что Gladiator 2020 года базируется на внедорожнике Wrangler, можно рассчитывать на хорошие внедорожные качества. Остаётся лишь надеяться, чтобы передаточные числа механической коробки передач с шестью скоростями были так же хороши, как у восьмиступенчатой автоматической коробки передач. На тест-драйве по снегу использовались зимние шины тойо, которые показали себя отлично, можно брать.
What Owners Say… — Find the best Jeep deals!
Before we discuss the results of our evaluation of the 2021 Gladiator, it is helpful to understand who buys this midsize pickup truck, and what they like most and least about their vehicles.
According to J.D. Power data, 84% of Jeep Gladiator owners are male (vs. 85% for the segment), and the median age of a Gladiator owner is 53 years (vs. 56).
Owners say their favorite things about the Gladiator are (in descending order) the exterior styling, setting up and starting, interior design, driving feel, and feeling of safety. Specifically, these five things about the vehicle rank highest in comparison to the midsize pickup truck segment:
- Exterior styling
- Vehicle feel when started up
- Quality of materials inside vehicle
- Usefulness of infotainment functions
- Interior styling
Owners indicate their least favorite things about the Gladiator are (in descending order) the infotainment system, powertrain, getting in and out, driving comfort, and fuel economy. Specifically, these five things about the vehicle rank lowest in comparison to the midsize pickup truck segment:
- Fuel economy/driving range
- Quietness of cabin while driving
- Steering and handling in normal conditions
- Vehicle protection
- Interior stays at desired temperature