Meet the New Face of Genesis
There’s the Genesis’s very obvious new nose. The giant home-plate-shaped grille is what you’ll notice first, followed by the new rear end and new wheel designs. That unmistakable face is framed by new, thinner headlights that are themselves bisected by an LED strip that serve as daytime running lights and turn signals. Along the new fenders are additional light strips across a decorative vent port that light up with the turn signals. The whole thing looks more modern and more aggressive, if a bit garish for the intended market.
View Photos
James Lipman
But while the monster-size grille will get the stares, many of nose’s subtler design details are impressive. Like the sharp creases in the hood that give it the look of a tailored fit, and the center valley that sweeps back from the winged Genesis logo.
Every panel aft of the G90’s C-pillar also is new, taking some of the droop out of its butt while adding a bit more visual mass to the trunk lid. The new taillights are thin and elegant, but they don’t light sequentially as do an Audi’s or a Mustang’s. Regulations concerned with the minimal area of the initial illumination kept the sweeping taillight action from happening here. However, in Korea, you can get a G90 with sequential taillights.
View Photos
James Lipman
The Genesis name now proudly spans across the tail for the first time. Before, the winged logo that does look a bit like Bentley’s served as an identifier. If folks mistakenly identified it as a Bentley instead of a Genesis, we’re guessing the brand would be okay with that. But the Genesis isn’t being shy about its name now. It’s right there, boldly setting itself apart.
Between the nose and tail, the door sheetmetal and glass carries over. The one noticeable change in the midsection are new side mirrors that include turn signal indicators along the mirror pedestal instead of the mirror itself.
Рестайлинговый 2020 Genesis G90 обновлен и технически улучшен
С учетом того, что представленная модель Genesis G90 является всего лишь рестайлинговой версией, она претерпела очень БОЛЬШИЕ изменения. Ради своего флагмана компания постаралась реализовать все задуманные улучшения, и они не прошли даром!
Рассматривая живые фотоснимки и официальные изображения модели южнокорейского производителя, у вас может возникнуть соблазн сказать, что это совершенно новый автомобиль. Примерно те же ощущения мы некогда испытывали при виде обновленного седана бизнес-класса Mercedes-Benz W212 – модель настолько сильно отличалась от своей дорейстайлинговой вариации как экстерьером, так и улучшениями с технической стороны, что в пору было говорить о полном обновлении немецкого авто бизнес-класса. Для люксового суббренда из другой точки мира были проведены идентичные метаморфозы.
Тем не менее под сильно обновленной «шкурой» находится тот же Genesis G90, который появился на свет еще в 2015 году как люксовая модель «Hyundai Genesis». Представленный на этой неделе в домашней обстановке в Южной Корее, рестайлинговый полноразмерный роскошный седан имеет гораздо более интересный дизайн, чем та модель, которую он заменяет.
Изменения довольно очевидны, начиная с передней части G90, где виднеется новая расширенная ромбовидная радиаторная фальшрешетка, а вентиляционные отверстия на нижней части бампера широкие и почти сходятся посередине. Короткие «четырехточечные» фары оснащены полосой, по всей видимости, это ДХО, которая простирается дальше на переднее крыло, придавая G90 особый вид. Даже капот был изменен, получив две дополнительные складки посередине, которые начинают идти от «крыльев» эмблемы Genesis, немного расширяясь к лобовому стеклу, по аналогии с завихрениями на концах крыльев самолетов, идущих под большим углом атаки на вираже.
Еще больше изменений было внесено в заднюю часть большого седана, здесь пересмотренный G90 практически не имеет ничего общего с заменяемой моделью. Взять хотя бы модные светодиодные фонари стоп-сигналов. Они растянуты одной плоской линией на всю ширину багажника и заходят далеко на задние крылья, истончаясь в острую клиновидную пику. Сверху стоп-сигналы дублируются короткими вкраплениями, между которыми виднеется надпись большими буквами «G E N E S I S». Надпись с рестайлинга заменит заднюю крылатую эмблему.
Завершение изменений снаружи – это сигналы поворота, перемещенные от боковых зеркал к передним крыльям, а также переработанный замысловатый дизайн для 19-дюймовых легкосплавных колес и новые концевики сдвоенных труб выпускной системы сзади.
В то время как внешний вид в целом был тем или иным способом перестроен, интерьер в значительной степени был перенесен в новинку без изменений. Разве что обступившие центральные аналоговые часы вентиляционные отверстия стали более тонкими, чем раньше…. Ожидайте новые варианты обивки и отделки, а также обновленный набор последних технологий безопасности и развлечения.
Под капотом без изменений: 3,8-литровый V6 и 5,0-литровый V8 с наддувом и битурбированный 3,3-литровый V6.
Genesis G90 будет представлен через несколько часов на Los Angeles Auto Show 2018.
Familiar Motivators
Most of the mechanical stuff is familiar, or at least familiar to the 2240 customers who bought G90s last year. There are still two engines available: a punchy 365-hp, twin-turbocharged 3.3-liter V-6 in the Premium model, or a creamy 420-hp 5.0-liter V-8 in the Ultimate. Apparently, there’s no such thing as sub-Premium at Genesis, and nothing beyond the appropriately named Ultimate. Both engines are backed by an eight-speed automatic transmission that feeds the rear wheels as standard. All-wheel drive continues to be an option with either powerplant. Neither engine raises much of a fuss. Serenity appears to have been the engineering goal here.
View Photos
James Lipman
There really isn’t much real-world difference in performance between the two engines. The V-8 version of the 2017 G90 we tested wafted from zero to 60 mph in 5.2 seconds and waltzed past the quarter-mile marker in 13.7 seconds at 105 mph. An AWD version powered by the turbocharged V-6 also made it 60 mph in 5.2 seconds but fell a bit behind slightly in the quarter-mile, getting there in 13.9 seconds at 100 mph. Considering the additional adhesion at launch with all-wheel drive combined with the setup’s drag toward the top end, the performance of the two engines is virtually identical. Genesis says the 2020 version is within a few pounds of previous G90s, so performance shouldn’t be any different.
Fluffed and Buffed
Inside the G90 is mostly carryover in structure, though there are some modernizing tweaks in materials and upholstery. This is a great looking interior and there’s no obvious corner cutting in anything you see or touch. One very important touchpoint is the new 12.3-inch screen mounted in the center of the dashboard. There’s still a knob in the center console for operating the tech systems if the driver wants to keep the screen free of greasy fingerprints.
View Photos
James Lipman
The driver’s seat has 22 adjustments, which is better than 21, but not quite as good as 23. There’s also a new feature that lets the driver input their physical dimensions, including weight, inseam, and height, and the seat will adjust the driving position automatically. The several times we tried the system, it tended to leave us raked back further than we would usually be comfortable. Possibly, we’ve just been wrong about what’s comfortable all this time.
There’s nothing about G90 that encourages aggressive driving. The ride is soft, but there’s no floatiness to its motions. The steering is heavy and insulated from the road, the throttle travel is long and its response is languid. So, sit back and relax and enjoy the benefits of joining the AARP. All the electronics expected on a luxury machine are aboard, but lane-keeping assist, radar cruise control, and all those video cameras don’t make the G90 exciting. For the right person it’s exactly the sort of large sedan they want. The problem is, the youngest person who voted for Eisenhower in 1956 is now 84 years old. And most buyers at this price point would rather have a crossover than a long and decadent four-door sedan.
View Photos
James Lipman
And that’s the thing about the G90. Genesis is very close to revealing its large GV80 crossover, and it’s that vehicle that will largely determine the future success of the brand. If the new GV80 does what the Hyundai Palisade and Kia Telluride have done to their segment, the future of Genesis will be secured. The point of the G90 doesn’t appear to be to rack up huge sales numbers, but to set a standard for all the Genesis models present and future. And at that, it succeeds.
Specifications
Specifications
2020 Genesis G90
VEHICLE TYPE
front-engine, rear- or all-wheel-drive, 5-passenger, 4-door sedan
ESTIMATED BASE PRICE
3.3T, $70,500; 3.3T AWD, $73,000; 5.0, $75,000; 5.0 AWD, $77,500
ENGINES
twin-turbocharged and intercooled DOHC 24-valve 3.3-liter V-6, 365 hp, 376 lb-ft; DOHC 32-valve 5.0-liter V-8, 420 hp, 383 lb-ft
TRANSMISSION
8-speed automatic
DIMENSIONS
Wheelbase: 124.4 in
Length: 204.9 in
Width: 75.4 in
Height: 58.9 in
Passenger volume: 113 cu ft
Trunk volume: 16 cu ft
Curb weight (C/D est): 4650–4850 lb
PERFORMANCE (C/D EST)
60 mph: 4.9–5.2 sec
100 mph: 12.3–13.9 sec
¼-mile: 13.6–13.9 sec
Top speed: 147 mph
EPA FUEL ECONOMY
Combined/city/highway: 18–20/15–17/23–25 mpg