Конкуренты BMW X3 2020
У модели 2 главных конкурента: Audi Q5 и Mercedes GLC. Их главными козырями является наличие пневмоподвески. X3 даже в самой дорогой комплектации будет базироваться на обыкновенных пружинах, что является значительным минусом. Но с другой стороны этот автомобиль сделан для драйва и умеренного комфорта, поэтому от пневмобалонов решили отказаться.
Нельзя однозначно ответить, какой из этих авто лучше. Mercedes порадовал очень удобными сидениями и отличной шумоизоляцией. Новая Q5 радует отличным интерьером и подвеской, но проигрывает в размерах. X5 является же лидером в динамике и длине колесной базы. Кроме того, BMW предлагает более широкую линейку моторов для своего X3.
Side
Rating applies to 2018-21 models
Tested vehicle: 2018 BMW X3 xDrive30i 4-door 4wd
The BMW X3 was redesigned for the 2018 model year.
Overall evaluation | G |
---|---|
Structure and safety cage | G |
Driver injury measures | |
Head/neck | G |
Torso | G |
Pelvis/leg | G |
Driver head protection | G |
Rear passenger injury measures | |
Head/neck | G |
Torso | G |
Pelvis/leg | G |
Rear passenger head protection | G |
View of the vehicle just after the crash test.
View of the vehicle after the crash with doors removed, showing the side airbags and damage to the occupant compartment.
Smeared greasepaint shows where the driver dummy’s head was protected from being hit by hard structures by the side curtain airbag.
Smeared greasepaint shows where the rear passenger dummy’s head was protected by the side airbag.
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on driver side
Test ID | CES1802 |
---|---|
B-pillar to longitudinal centerline of driver’s seat (cm) | -19.5 |
Negative numbers indicate the amount by which the crush stopped short of the seat centerline. |
Driver injury measures
Test ID | CES1802 |
---|---|
Head HIC-15 | 72 |
Neck | |
Tension (kN) | 0.9 |
Compression (kN) | 0.3 |
Shoulder | |
Lateral deflection (mm) | 26 |
Lateral force (kN) | 1.5 |
Torso | |
Maximum deflection (mm) | 26 |
Average deflection (mm) | 25 |
Maximum deflection rate (m/s) | 3.24 |
Maximum viscous criterion (m/s) | 0.29 |
Pelvis | |
Iliac force (kN) | 0.1 |
Acetabulum force (kN) | 1.8 |
Combined force (kN) | 1.9 |
Left femur | |
L-M force (kN) | 0.2 |
L-M moment (Nm) | 46 |
A-P moment (Nm) | -30 |
Passenger injury measures
Test ID | CES1802 |
---|---|
Head HIC-15 | 127 |
Neck | |
Tension (kN) | 0.4 |
Compression (kN) | 0.2 |
Shoulder | |
Lateral deflection (mm) | 5 |
Lateral force (kN) | 0.6 |
Torso | |
Maximum deflection (mm) | 13 |
Average deflection (mm) | 12 |
Maximum deflection rate (m/s) | 1.89 |
Maximum viscous criterion (m/s) | 0.13 |
Pelvis | |
Iliac force (kN) | 1.0 |
Acetabulum force (kN) | 1.5 |
Combined force (kN) | 2.3 |
Left femur | |
L-M force (kN) | 0.4 |
L-M moment (Nm) | 60 |
A-P moment (Nm) | -16 |
Технические характеристики
Новый BMW X3 оснащается внушительным количеством силовых агрегатов. В наличии имеется 2,0-литровый турбомотор на 184 л.с. которые разгоняют кроссовер до первой сотни за 8,4 секунды. Далее идет более форсированный тот же 2,0 -литровый турбоагрегат, который выдает уже 249 л.с и разгоняет авто до 100 км/ч за 6,3 секунды.
Очень быстрым и ресурсным является шестицилиндровый трехлитровый турбобензин, выдающий 360 л.с. Обеспечивающий разгон до ста всего за 4,8 секунд.
Линейка бензиновых агрегатов заканчивается 3-литровым твинтурбодвижком выдающим безумный 510 лошадиных сил. Такой агрегат будет устанавливаться в M серии и разгонять автомобиль до ста за 4,1 секунды.
Дизельные агрегаты не работают в таких гигантских тепловых режимах и имеют более высокий ресурс. Низшим в дизельной линейке является двухлитровый агрегат на 190 сил. Разгон до 100 достигается за 8 секунд. Весьма неплохой показатель, который реализован за счет «оборотистости» современного дизельного агрегата. Далее идет одинаковый шестицилиндровый дизельный мотор на три литра с разными степенями форсировки: 249 и 326 лошадиных сил. Разгон до 100 км/ч за 5,8 и 4,9 секунды.
Не стоит отдавать награды за такую хорошую динамику только моторам и хорошей аэродинамике. Огромный вклад внесла очень умная автоматическая коробка передач ZF на 8 ступеней. Она не только моментально подбирает передачи, но и способна выдерживать огромные мощности.
Ходовая часть
Автомобиль выполнен на той же платформе, что и BMW 3,5,7 и остальные. Однако это не значит, что автомобили идентичны. В отличии от собратьев, у которых передняя подвеска основана на двойных поперечных рычагах, здесь стоит хорошо настроенный всем привычный McPherson. Сзади независимая 5-рычажная подвеска.
Front crash prevention: vehicle-to-vehicle
Ratings are given for 3 different trim variations available on this vehicle.
Standard Active Guard
Overall evaluation
Applies to 2020-21 models
Superior
Superior
- This system meets the requirements for forward collision warning.
- In the 12 mph IIHS test, this vehicle avoided a collision.
- In the 25 mph IIHS test, this vehicle avoided a collision.
Optional Active Driving Assistant
Optional Driving Assistance Package
Overall evaluation
Applies to 2020-21 models
Superior
Superior
with optional equipment
- This system meets the requirements for forward collision warning.
- In the 12 mph IIHS test, this vehicle avoided a collision.
- In the 25 mph IIHS test, this vehicle avoided a collision.
Overall evaluation
Applies to 2020-21 models
Superior
Superior
with optional equipment
- This system meets the requirements for forward collision warning.
- In the 12 mph IIHS test, this vehicle avoided a collision.
- In the 25 mph IIHS test, this vehicle avoided a collision.
Child seat anchors
Applies to 2018-21 models
Overall evaluation |
M |
Vehicle trim | xDrive30i/xDrive28i |
Seat type | leather |
This vehicle has 2 rear seating positions with complete child seat attachment (LATCH) hardware.
It has 1 additional seating position with a tether anchor only.
Overall evaluation |
M |
Vehicle trim | xDrive30i/xDrive28i |
Seat type | leather |
123
G | Good |
A | Acceptable |
M | Marginal |
P | Poor |
Seating positions that rely on borrowed lower anchors or have only a tether anchor available are not rated. | |
thether anchor symbol | Tether anchor |
lower anchor symbol | Lower anchors |
Lower anchor(s) can be borrowed from adjacent positions(s) | |
No hardware available |
Details by seating position
1 | |
---|---|
Tether anchor | |
easy-to-find location | |
no other hardware could be confused for anchor | |
Lower anchors | |
too deep in seat | |
not too much force needed to attach | |
difficult to maneuver around anchors | |
2 | |
Tether anchor | |
easy-to-find location | |
no other hardware could be confused for anchor | |
Lower anchors | |
none available | |
3 | |
Tether anchor | |
easy-to-find location | |
no other hardware could be confused for anchor | |
Lower anchors | |
too deep in seat | |
not too much force needed to attach | |
difficult to maneuver around anchors |
Technical measurements for this test
Seat position 21
3
Lower anchor A | |
---|---|
Open access rated | Yes |
Depth | Visible |
Force (lbs) | |
Clearance angle (degrees) | 35 |
Lower anchor B | |
Open access rated | No |
Depth (cm) | 2-4 |
Force (lbs) | 2 |
Clearance angle (degrees) | 33 |
Tether anchor | |
Location | Middle seatback |
Confusing hardware present | Yes |
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor | Yes |
Seat position 22
2
Lower anchor A | |
---|---|
No lower latch for this seat position | |
Lower anchor B | |
No lower latch for this seat position | |
Tether anchor | |
Location | Middle seatback |
Confusing hardware present | Yes |
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor | Yes |
Seat position 23
1
Lower anchor A | |
---|---|
Open access rated | No |
Depth (cm) | 2-4 |
Force (lbs) | 3 |
Clearance angle (degrees) | 34 |
Lower anchor B | |
Open access rated | Yes |
Depth | Not visible |
Force (lbs) | 1 |
Clearance angle (degrees) | 34 |
Tether anchor | |
Location | Middle seatback |
Confusing hardware present | Yes |
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor | Yes |
Тест-драйв
За рулем нового BMW X3 2020 года возникают смешанные чувства. Даже младший двухлитровый мотор дает очень неплохую тягу, а то как она работает вместе с коробкой передач можно назвать околоидеальным. Трехлитровый движок вообще дает автомобилю как будто бы бесконечный запас тяги и хочется мчаться вперед, но при приближении к повороту это желание пропадает. А происходит это потому что, подвеска автомобиля не кажется спортивной. Отклик на рулевое усилие минимальный, а при значительных поворотах рулевого колеса автомобиль увеличивает угол поворота больше, чем ожидаешь, к чему нужно привыкать. Это странно, если учитывать, что развесовка автомобиля 50 на 50.
Зато зимой этот авто можно использовать и получать огромное количество эмоций. За это стоит благодарить систему полного привода, неравномерно распределяющую момент по осям. Получается так, что на задние колеса поступает больше мощности, отчего мы получаем эффект заднего привода, который весьма прогнозируем и контролируем.
Small overlap front: passenger-side
Rating applies to 2018-21 models
Tested vehicle: 2018 BMW X3 M40i 4-door 4wd
The BMW X3 was redesigned for the 2018 model year. Passenger-side small overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by BMW as part of .
Overall evaluation | G |
---|---|
Structure and safety cage | G |
Passenger injury measures | |
Head/neck | G |
Chest | G |
Hip/thigh | G |
Lower leg/foot | G |
Passenger restraints and dummy kinematics | G |
Driver injury measures | |
Head/neck | G |
Chest | G |
Hip/thigh | G |
Lower leg/foot | G |
Driver restraints and dummy kinematics | G |
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on passenger side
Test ID | VTP1805 |
---|---|
Lower occupant compartment | |
Lower hinge pillar max (cm) | 1 |
Footrest (cm) | 6 |
Right toepan (cm) | 5 |
Center toepan (cm) | 4 |
Rocker panel lateral average (cm) | 1 |
Upper occupant compartment | |
Center dash (cm) | 1 |
Upper hinge pillar max (cm) | 1 |
Upper dash (cm) | 1 |
Right lower dash (cm) | 1 |
Passenger injury measures
Test ID | VTP1805 |
---|---|
Head | |
HIC-15 | 221 |
Peak gs at hard contact | no contact |
Neck | |
Tension (kN) | 1.6 |
Extension bending moment (Nm) | 13 |
Maximum Nij | 0.29 |
Chest maximum compression (mm) | 28 |
Femur (kN) | |
Left | 0.8 |
Right | 0.4 |
Knee displacement (mm) | |
Left | 5 |
Right | 2 |
Knee-thigh-hip injury risk (%) | |
Left | |
Right | |
Maximum tibia index | |
Left | 0.44 |
Right | 0.44 |
Tibia axial force (kN) | |
Left | 2.8 |
Right | 2.4 |
Foot acceleration (g) | |
Left | 83 |
Right | 87 |
Driver injury measures
Test ID | VTP1805 |
---|---|
Head | |
HIC-15 | 167 |
Peak gs at hard contact | no contact |
Neck | |
Tension (kN) | 1.1 |
Extension bending moment (Nm) | 20 |
Maximum Nij | 0.28 |
Chest maximum compression (mm) | 33 |
Femur (kN) | |
Left | 0.3 |
Right | 0.5 |
Knee displacement (mm) | |
Left | 2 |
Right | 2 |
Knee-thigh-hip injury risk (%) | |
Left | |
Right | |
Maximum tibia index | |
Left | 0.36 |
Right | 0.30 |
Tibia axial force (kN) | |
Left | 1.1 |
Right | 1.8 |
Foot acceleration (g) | |
Left | 42 |
Right | 47 |
Headlights
Ratings are given for 2 different headlight variations available on this vehicle.
Trim level(s)
All trims equipped with Executive package
Low-beam headlight type | LED projector |
---|---|
High-beam headlight type | LED reflector |
Curve-adaptive? | Yes |
High-beam assist? | Yes |
Overall rating | G |
Distance at which headlights provide at least 5 lux illumination: |
car-simplercar-simplercar-simplercar-simplercar-simpler0 ft100 ft200 ft300 ft400 ft500 ft600 ftLow beamsOptimal low-beamilluminationHigh beamsOptimal high-beamilluminationHigh-beam assist credit
Low beams On the straightaway, visibility was good on both sides of the road. On curves, visibility was good in all 4 tests.
The low beams never exceeded glare limits.
High beams On the straightaway, visibility was good on the right side of the road and inadequate on the left side. On curves, visibility was good in all 4 tests.
High-beam assist compensates for some limitations of this vehicle’s low beams on the straightaway and on the gradual left curve.
Technical measurements for this test
Trim level(s) | |
---|---|
Low-beam headlight type | LED projector |
High-beam headlight type | LED reflector |
Curve-adaptive? | Yes |
High-beam assist? | Yes |
Overall ratingApplies to 2018-21 models | G |
LOW BEAMS | Average minimum useful illumination distance (5 lux) | Amount glare exceeded threshold |
---|---|---|
Straightaway right edge | 99.7 m | None |
Straightaway left edge | 61.3 m | None |
250m radius right curve, right edge | 86.9 m | None |
250m radius left curve, right edge | 67.1 m | None |
150m radius right curve, right edge | 71.1 m | None |
150m radius left curve, left edge | 62.2 m | None |
HIGH BEAMS | Average minimum useful illumination distance (5 lux) |
---|---|
Straightaway right edge | 165.1 m |
Straightaway left edge | 117.2 m |
250m radius right curve, right edge | 96.3 m |
250m radius left curve, right edge | 78.7 m |
150m radius right curve, right edge | 72.2 m |
150m radius left curve, left edge | 67.4 m |
Trim level(s)
All trims
Low-beam headlight type | LED projector |
---|---|
High-beam headlight type | LED projector |
Curve-adaptive? | Yes |
High-beam assist? | No |
Overall rating | M |
Distance at which headlights provide at least 5 lux illumination: |
car-simplercar-simplercar-simplercar-simplercar-simpler0 ft100 ft200 ft300 ft400 ft500 ft600 ftLow beamsOptimal low-beamilluminationHigh beamsOptimal high-beamilluminationSome glare
Low beams On the straightaway, visibility was fair on the left side of the road and inadequate on the right side. On curves, visibility was good on both right curves, fair on the sharp left curve and inadequate on the gradual left curve.
The low beams created some glare.
High beams On the straightaway, visibility was good on the right side of the road and inadequate on the left side. On curves, visibility was good on both right curves and fair on both left curves.
Technical measurements for this test
Trim level(s) | |
---|---|
Low-beam headlight type | LED projector |
High-beam headlight type | LED projector |
Curve-adaptive? | Yes |
High-beam assist? | No |
Overall ratingApplies to 2018-21 models | M |
LOW BEAMS | Average minimum useful illumination distance (5 lux) | Amount glare exceeded threshold |
---|---|---|
Straightaway right edge | 70.8 m | 2.7 % |
Straightaway left edge | 47.7 m | 2.7 % |
250m radius right curve, right edge | 72.8 m | None |
250m radius left curve, left edge | 46.7 m | 3.0 % |
150m radius right curve, right edge | 74.6 m | None |
150m radius left curve, right edge | 46.0 m | None |
HIGH BEAMS | Average minimum useful illumination distance (5 lux) |
---|---|
Straightaway right edge | 161.5 m |
Straightaway left edge | 118.3 m |
250m radius right curve, right edge | 80.8 m |
250m radius left curve, left edge | 67.0 m |
150m radius right curve, right edge | 78.6 m |
150m radius left curve, left edge | 60.2 m |
Small overlap front: driver-side
Rating applies to 2018-21 models
Tested vehicle: 2018 BMW X3 xDrive30i 4-door 4wd
The BMW X3 was redesigned for the 2018 model year.
Overall evaluation | G |
---|---|
Structure and safety cage | G |
Driver injury measures | |
Head/neck | G |
Chest | G |
Hip/thigh | G |
Lower leg/foot | G |
Driver restraints and dummy kinematics | G |
Action shot taken during the driver-side small overlap frontal crash test.
The dummy’s position in relation to the door frame, steering wheel, and instrument panel after the crash test indicates that the driver’s survival space was maintained very well.
The frontal and side curtain airbags worked well together to keep the head from coming close to any stiff structure or outside objects that could cause injury.
Intrusion into the driver’s space was well controlled, and risk of injuries to the dummy’s legs and feet was low.
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on driver side
Test ID | CEN1801 |
---|---|
Lower occupant compartment | |
Lower hinge pillar max (cm) | 1 |
Footrest (cm) | 4 |
Left toepan (cm) | 5 |
Brake pedal (cm) | 3 |
Parking brake (cm) | |
Rocker panel lateral average (cm) | |
Upper occupant compartment | |
Steering column | |
Upper hinge pillar max (cm) | 1 |
Upper dash (cm) | 1 |
Lower instrument panel (cm) | 1 |
Driver injury measures
Test ID | CEN1801 |
---|---|
Head | |
HIC-15 | 118 |
Peak gs at hard contact | no contact |
Neck | |
Tension (kN) | 1.0 |
Extension bending moment (Nm) | 9 |
Maximum Nij | 0.19 |
Chest maximum compression (mm) | 25 |
Femur (kN) | |
Left | 0.1 |
Right | 0.1 |
Knee displacement (mm) | |
Left | |
Right | 1 |
Knee-thigh-hip injury risk (%) | |
Left | |
Right | |
Maximum tibia index | |
Left | 0.25 |
Right | 0.23 |
Tibia axial force (kN) | |
Left | 1.2 |
Right | 0.9 |
Foot acceleration (g) | |
Left | 44 |
Right | 82 |
Интерьер
Любители марки BMW тут узнают X6 или X5 или X4…. Да салоны всех современных «иксов» практически идентичны. Чтобы найти различия необходимо приглядываться к мелочам. И именно в этих самых мелочах салон нового BMW X3 2020 значительно проигрывает. Обо всем по порядку:
Даже в самой богатой комплектации на руле и дефлекторах будет дешевый жесткий пластик
USB разъем смонтирован рядом с беспроводной зарядкой. Это приводит к тому, что при включении кабеля в разъем, мобильный телефон не получится зарядить беспроводной зарядкой, так ее закрытию будет препятствовать USB шнур
В центре торпедо автомобиля снизу большой логотип « X3», что выглядит как-то по-детски… Зачем водителю напоминать, какая у него модель?
Да, эти нюансы портят общее впечатление, но нельзя сказать, что салон плохой. Сидения стали более жесткими, однако они очень комфортны и дают ту самую атмосферу BMW. Также эту атмосферу передает превосходный на ощупь плотный руль, который при управлении автомобилем наливается спортивной тяжестью. Консоль сделана в традиции баварцев: она развернута к водителю, благодаря чему эргономика на высочайшем уровне: все органы управления будто бы лежат под рукой.
Радует высокая посадка, поэтому авто точно не отнесешь к классу «Недокроссоверов» типа Audi Q3 или BMW X1. Автомобиль имеет вместительный багажник, высокую посадку и достаточно места спереди. Единственное, чего не хватает — большего места сзади. Но глупо этого требовать от машины, которая позиционируется, как компактный кроссовер.
Экстерьер
Внешне кажется, что автомобиль «набрал» больше, чем сантиметр в ширину и 5 в длину. Такая иллюзия складывается из-за более выпуклых форм, однако на спортивном виде это негативно не сказалось. Ведь это BMW и этот авто должен не только ехать лучше конкурентов, но и выглядеть более спортивно.
Большие накладки на выхлопных трубах в точности повторяют геометрию колесных арок. Передние «ноздри» гигантских размеров, что сейчас модно у баварцев. Для улучшения аэродинамики эти элементы на большой скорости закрываются.
Дефлекторы на переднем бампере также больших размеров, однако они полностью функциональны: направляют воздух на тормозные колодки, что их сильно охлаждает.
Нету в дизайне нового X3 чего-то такого, что раздражало бы или казалось скучным. Все сделано гармонично и радует отсутствием нелепостей, что не сказать про интерьер.
Современный BMW радует тем, что для спортивного внешнего вида теперь необязательно приобретать М обвес. Теперь даже в самой дешевой комплектации автомобиль будет выглядеть брутально со спортивным бампером. Это хорошо для владельцев недорогих версий этого рестайлинга BMW X3 2020, а вот покупателям более дорогих комплектаций будет хуже: теперь грань в дизайне между самым дешевым и дорогим BMW X3 стала размытой. Презентация BMW X3 2020 показала, что большинству людей дизайн пришелся по вкусу.
Moderate overlap front
Rating applies to 2018-21 models
Tested vehicle: 2018 BMW X3 xDrive30i 4-door 4wd
The BMW X3 was redesigned for the 2018 model year. Moderate overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by BMW as part of .
Overall evaluation | G |
---|---|
Structure and safety cage | G |
Driver injury measures | |
Head/neck | G |
Chest | G |
Leg/foot, left | G |
Leg/foot, right | G |
Driver restraints and dummy kinematics | G |
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on driver side
Test ID | VTF1802 |
---|---|
Footwell intrusion | |
Footrest (cm) | 2 |
Left (cm) | 2 |
Center (cm) | 2 |
Right (cm) | 1 |
Brake pedal (cm) | |
Instrument panel rearward movement | |
Left (cm) | -1 |
Right (cm) | -1 |
Steering column movement | |
Upward (cm) | -2 |
Rearward (cm) | -6 |
A-pillar rearward movement (cm) |
Driver injury measures
Test ID | VTF1802 |
---|---|
Head | |
HIC-15 | 212 |
Peak gs at hard contact | no contact |
Neck | |
Tension (kN) | 1.0 |
Extension bending moment (Nm) | 27 |
Maximum Nij | 0.27 |
Chest maximum compression (mm) | 33 |
Legs | |
Femur force — left (kN) | 0.4 |
Femur force — right (kN) | 0.6 |
Knee displacement — left (mm) | 1 |
Knee displacement — right (mm) | 2 |
Maximum tibia index — left | 0.37 |
Maximum tibia index — right | 0.30 |
Tibia axial force — left (kN) | 1.9 |
Tibia axial force — right (kN) | 2.0 |
Foot acceleration (g) | |
Left | 55 |
Right | 54 |